EHBO

verbinden

Wat als je je ongelukkig voelt? Wat als je steeds het gevoel hebt te falen? Wat als je al je dromen in duigen ziet vallen?…Dan heb je Eerste Hulp Bij Ongelukken nodig. Je moet verbonden worden. Niet met verband maar met je Hart.

Wat betekent het om je werkelijk met iets of iemand te verbinden? En wat is de big deal? De big deal voor mij is dat dit alles te maken heeft met waar Wakker Onderwijs voor staat: Groeien in Bewustzijn. Het betekent me herinneren wie ik werkelijk ben. Het betekent voorbij de vorm kijken. Waarom zou je dat willen? Probeer het maar uit! Dan weet je het.

Is het je wel eens opgevallen hoeveel je denkt over iemand die je tegenkomt? Die is mooi/ lelijk; Dat zijn mooie/ lelijke kleren; Die ziet er dom/ intelligent uit; Die stinkt/ ruikt lekker; Wat een aardig/ onaardig persoon… en ga zo maar door. Dat is naar de vorm kijken. Word je daar ook zo moe van? Je komt iemand tegen, je hebt in een seconde al je oordelen geveld en daarmee werkelijke verbinding onmogelijk gemaakt. Vind je het gek dat er zoveel mensen zijn die zich eenzaam voelen, depressief zijn of zelfs zelfmoord willen plegen? Dat is een teken niet bewust te zijn van de ene Geest die we met elkaar delen. Je hier bewust van zijn is niet meer alleen zijn.

Is het mogelijk om te oordelen en tegelijk je te verbinden? Voor mij is dat dezelfde vraag als: Is het mogelijk dat het tegelijk dag en nacht is? Het is het één of het ander. Welke keuze maak jij? En als je wilt kiezen voor verbinding, hoe doe je dat dan? Daar begint voor mij  bewustzijn:

  • Ik word me bewust van de gedachten die ik heb en van het resultaat dat het me geeft.
  • Ik word me bewust van het feit dat ik kan kiezen.
  • Ik word me bewust dat alleen ik de beslissingsmaker ben en bepaal welke gedachte ik waarde wil geven en welke niet.
  • Ik word me bewust dat de keuzes die ik vanuit mijn Hart maak me gelukkig maken en alle anderen me eenzaam en angstig doen voelen.

Welke keuze is nou van het Hart en welke niet? Als ik mezelf die vraag stelt zit ik in mijn hoofd. Geen goede vraag. Een betere vraag zou kunnen zijn: Wil ik me verbinden vanuit mijn hart? Als het antwoord daarop een eerlijke “Ja” is, dan is de weg vrij. Pas maar op, gelukkig is nu onvermijdelijk geworden…

Mag ik je een advies geven? Oefen om een perfecte waarnemer van jezelf te zijn en te kijken welke resultaten je krijgt in je leven. Laat je oordeel hierover los. Leer ervan. Vraag jezelf af of je de verantwoordelijkheid wilt nemen voor je ervaringen. Maak dan opnieuw je keuze. Dat is groeien in bewustzijn.

Ga staan in het licht. Verbind je met alles op je pad. De wereld heeft je nodig!

staan in het licht

One thought on “EHBO

Geef een reactie

